Vilkår og betingelser
Paragraf 1: Generelt, anvendelse av vilkårene
Disse generelle vilkårene betingelsene gjelder for alle avtaler som er eller vil bli inngått med TravelGroep BV. FotballTravel.no er et handelsnavn som tilhører TravelGroep BV. TravelGroep BVs kontaktopplysninger er:
TravelGroup BV, handlet under navnet
FotballTravel.no
Tlf.: 800 62 867
e-post: [email protected]
Registrert ved handelskammeret i Amsterdam med nummer: 02096299
Organisasjonsnummer: 8173.51.991
Paragraf 2: Avtale
2.1 Avtalen inngås ved at den reisende godtar et tilbud fra FotballTravel.no. Den reisende vil normalt godta tilbudet elektronisk (via bestillingsmodulen på nettstedet), men det kan også gjøres skriftlig eller på telefon.
2.2 Sørg for at du oppgir fullstendig og korrekt informasjon til FotballTravel.no når du aksepterer et tilbud. FotballTravel.no tar nemlig utgangspunkt i at opplysningene dine stemmer! Hvis en bestilling må korrigeres med tilbakevirkende kraft fordi du har oppgitt uriktige eller ufullstendige opplysninger, må du betale samtlige kostnader som er forbundet med denne korreksjonen.
2.3 Etter at en avtale er blitt inngått, vil du motta en bekreftelse på avtalen, enten skriftlig eller elektronisk (e-post). Du er pålagt å kontrollere at denne bekreftelsen ikke inneholder feil, og dette må gjøres umiddelbart etter at du har mottatt den. Dette omfatter å sjekke datoer, kampens spilletid og personopplysningene dine. Hvis opplysningene i bekreftelsen ikke er korrekte, skal du umiddelbart (og senest innen 24 timer) kontakte FotballTravel.no. Endringer av flytider eller navneopplysninger medfører ofte ekstrakostnader, også om endringene er foretatt innenfor 24 timer. FotballTravel.no er ikke ansvarlig for eventuelle tap eller utgifter som oppstår hvis det senere viser seg at opplysningene var uriktige. Du vil selv stå ansvarlig for alle kostnader som oppstår på grunn av at du har oppgitt uriktige eller ufullstendige opplysninger.
2.4 FotballTravel.no inngår avtalen på vilkår av at vi virkelig kan reservere det som er bestilt. Innenfor denne rammen forbeholder FotballTravel.no seg retten til å kansellere avtalen fram til 1 dag etter at vi har mottatt den avtalte reiseprisen. I slike tilfeller vil FotballTravel.no refundere reiseprisen innen 5 dager etter at vi har mottatt den.
2.5 FotballTravel.no belaster aldri kunden betaling for endrede transportkostnader/avgifter eller andre kostnader/avgifter (mva, fly- eller turistskatter eller drivstofftillegg). Prisen for reisen du har bestilt vil ikke bli endret etter at bestillingen er gjennomført.
2.6 Åpenbare feil og mangler (nærmere bestemt informasjon som en gjennomsnittlig reisende umiddelbart bør innse at må være feilaktig) i informasjonen eller i avtalen som FotballTravel.no og deres leverandører selv har opplyst (på nettstedet eller andre steder) eller som har blitt informert om på vegne av FotballTravel.no eller deres leverandører, er ikke bindende for FotballTravel.no. FotballTravel.no fraskriver seg alt ansvar for dette.
Paragraf 3: Betaling
Betaling for reisen skal være kommet inn på kontoen til FotballTravel.no på angitt tidspunkt. Hvis du har bestilt reisen ved å gjøre en delbetaling, vil vi sende deg en påminnelse 6 uker før avreise om den resterende betalingen. Det er først etter at du ikke har reagert på den tredje påminnelsen at forfallsdatoen regnes som endelig og fastlagt; hvis du ikke har betalt i tide (det vil si etter den tredje påminnelsen og 4 uker før avreise), anses du som å ha opptrådt uaktsomt og blir i så fall pålagt å betale alle renter og andre omkostninger som FotballTravel.no må betale i forbindelse med uaktsomheten (f.eks. i forbindelse med at FotballTravel.no må betale leverandørene sine, samt omkostninger i forbindelse med betalingsinnkrevingen).
Paragraf 4: Endringer
4.1 FotballTravel.no er ikke ansvarlig hvis du av en eller annen grunn ikke er i stand til å delta på reisen og/eller ikke vil eller kan delta på bestilt(e) arrangement(er)/kamp(er), og FotballTravel.no er heller ikke ansvarlig om man blir skadelidende på grunn av dette. FotballTravel.no forsøker alltid å fastlegge et passende reiseskjema som gjør at det med all rimelighet skal være mulig å overvære en kamp. FotballTravel.no sørger med andre ord for at alle deler av reisen er tilpasset kampen. Det er likevel ditt eget ansvar å sørge for at du faktisk ankommer i god tid før kampen.
4.2a Hvis du ikke har vært i stand til å delta på reisen og/eller bestilt arrangement/kamp av en årsak som ikke er din egen skyld, f.eks. på grunn av at flyet er forsinket eller innstilt, fordi kampen er kansellert eller flyttet eller på grunn av at kamptidene har blitt endret på måte som du ikke har kunnet fått beskjed om i tide, vil FotballTravel.no så langt det er mulig hjelpe deg med å løse dette, men vi er ikke ansvarlig for kostnadene ved dette. MERK! Det dreier seg her om situasjoner som oppstår etter at den første reisedagen allerede har begynt.
4.2b Hvis kampen blir flyttet, vil FotballTravel.no hjelpe deg med å booke om flyreisen og/eller finne et alternativ til kampen. Eventuelle ekstra hotellkostnader i forbindelse med ekstra overnattinger, noe som kan bli nødvendig i forbindelse med dette, er for din egen regning og risiko. FotballTravel.no påtar seg ansvaret for å booke om flyreisen, hotellet (hvis reisen ikke forlenges) og kampbillettene. Reisen vil bare tilpasses dersom kamptiden endres i betydelig grad, slik at den ikke lenger passer inn i det aktuelle reiseskjemaet. FotballTravel.no opererer med en minstetid på 2 1/2 timer mellom planlagt ankomsttid og kampstart. FotballTravel.no vil bare endre flyreisen (tur- eller returreisen) dersom det er nødvendig å tilpasse denne i forbindelse med kamptidene. Vi viser til vår MatchProtect-garanti for de nøyaktige betingelsene i forbindelse med kampendringer.
4.3 FotballTravel.no er bemyndiget til å endre avtalen på vesentlige punkter ved viktige omstendigheter, og du vil bli varslet umiddelbart om dette. Dessuten er FotballTravel.no bemyndiget til å endre avtalen ved viktige omstendigheter, som du umiddelbart vil bli varslet om, også om dette fører til ulemper for deg. Dette kan omfatte, men ikke utelukkende, blant annet mindre justeringer av flytidene.
4.4 Fotballtravel.no kan være forpliktet til å gjøre endringer på din fotballtur. Dette kan gjøres for å for eksempel, sikre at ditt hotell ikke er overbooket på din oppholdsdato, eller for å sikre at du ikke går glipp av kampen på grunn av endrede flyavganger eller kampstart tider. Generelt sett, kan følgende endringer skje:
- Hotell: I sjeldne tilfeller kan det hende at et hotell blir overbooket. I slike tilfeller vil vi finne et alternativ i samarbeid med deg. Vi vil alltid prøve å tilby et lignende hotell. Du vil alltid bli informert om slike endringer før avgang. Dette kan ikke diskuteres.
- Flyvninger: Flyavganger kan endres utenfor vår kontroll. Hvis en endring i flyavgangene, som som regel ikke skjer, overgår 4 timer fra opprinnelig avgangstid, vil vi prøve å finne et alternativ sammen med deg. Vi vil informere deg om endringer på din reise før avgangen.
- Entre billetter: Vi kan i visse tilfeller oppgradere inngangsbilletten til en kamp. Enkelte ganger er et oppgradert tilbud det eneste alternativet. I slike tilfeller må du akseptere tilbudet, men vi vil selvfølgelig informere deg om dette før avspark.
Paragraf 5: Deltakerbytte
5.1 Dersom du skulle bli forhindret fra å delta på turen, kan en annen person delta på reisen i ditt sted, og da på de vilkår som er angitt under paragraf 2.
5.2 Vilkårene for deltakerbytte er: a) at den andre personen oppfyller de vilkårene som gjelder for reisen/kampen, b) at det sendes en forespørsel senest 7 dager før avreise, eller i det minste så tidlig at alle nødvendige dokumenter og formaliteter for deltakerbyttet kan utføres, c) vilkårene fra leverandøren(e) til FotballTravel.no ikke motsetter seg et deltakerbytte, og d) at du/den andre personen til rett tid betaler alle kostnader som deltakerbyttet eventuelt medfører.
Paragraf 6: Reisemeldinger og reisedokumenter
6.1 Senest 7 dager før avreise vil du motta alle de reisedokumentene du trenger fra FotballTravel.no, herunder (hvis relevant) hotellreservasjon og flyinformasjon/-billetter. Kampbillettene skal du normalt hente på hotellet. Dette er billetter til hjemmelagets del av stadion. Det er viktig at du tar hensyn til dette, så merk deg at det ikke er lov til å bære motstanderlagets farger på kampen. Hvis du ikke har mottatt reisedokumenter senest 7 dager før avreise, bør du straks kontakte FotballTravel.no.
6.2 Umiddelbart etter at du har mottatt reisedokumentene fra FotballTravel.no, er du forpliktet til å sjekke dokumentene nøye for å se at de ikke inneholder noen feil. Hvis reisedokumentene er feilaktige, må du straks kontakte FotballTravel.no. FotballTravel.no er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller omkostninger hvis det senere viser seg at reisedokumentene var feilaktige. Hvis du oppgir uriktige eller ufullstendige opplysninger, må du selv dekke alle kostnader i forbindelse med endring av reisedokumentene.
6.3 Du er selv ansvarlig for at du har de korrekte og gyldige grense- og reisedokumentene, som gyldig pass og legitimasjon, visum og eventuelle legeerklæringer. Du skal selv innhente informasjon om dette fra ansvarlige myndigheter. FotballTravel.no er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller kostnader som påløper hvis du ikke har de korrekte og gyldige grense- og reisedokumentene.
6.4 FotballTravel.no oppfordrer deg på det sterkeste til å tegne en reise- og avbestillingsforsikring. Ta gjerne kontakt med oss for å finne en passende reise- og avbestillingsforsikring for arrangementet ditt.
Paragraf 7: Ansvar og force majeure
7.1 FotballTravel.no forplikter seg til å oppfylle avtalen i tråd med de forventningene som du med rimelighet kan ha på bakgrunn av avtalen. Du er ansvarlig for å overholde alle instruksjoner, anvisninger og generelle vilkår (eller bestillingsvilkår) fra FotballTravel.no, samt instruksjoner, anvisninger og generelle vilkår som dikteres av de assistentene og leverandørene vi samarbeider med.
7.2 FotballTravel.no fraskriver seg alt ansvar for eventuelle krav om skadeserstatning i enhver form hvis:
A) mangelen ikke skyldes oss eller den personen vi har ansatt til å håndheve avtalen dersom:
- mangelen er din egen skyld; eller
- mangelen ikke kunne forutsees eller ordnes opp i og er ansvaret til en tredjepart som ikke var involvert i leveringen av de tjenestene som inngår i reisen; eller dersom
- mangelen skyldes en hendelse som FotballTravel.no eller personen vi har ansatt til å håndheve avtalen med all mulig aktsomhet ikke kunne ha forutsett eller ordnet opp i; eller dersom
- mangelen skyldes force majeure, det vil si unormale eller uforutsigelige omstendigheter som er uavhengige av den person som påberoper seg dem, og hvis følgene ikke kunne unngås, tross alle forholdsregler;
B) du selv hadde kunnet få erstatning for skaden via en forsikring, som f.eks. en reise- og/eller avbestillingsforsikring og/eller helseforsikring, eller hvis du på noen annen måte allerede har fått erstatning;
C) og hvis en traktat eller en lov begrenser eller utelukker ansvaret.
7.3 Uten hensyn til de foregående punktene i denne paragrafen, begrenses FotballTravel.no ansvar for annen skade enn den som forårsakes av dødsfall eller skade eller tap av glede av reisen seg til maksimalt 3 ganger reisens pris. FotballTravel.nos ansvar for tap av glede av reisen/erstatning for tort og svie begrenses til maksimalt 1 gang reisens pris.
Paragraf 8: Klager
8.1 FotballTravel.no gjør sitt ytterste for at reisen din skal forløpe så bra som mulig, men på tross av dette kan det oppstå problemer. Hvis du på noe tidspunkt mot formodning skulle ha en klage, eller hvis du støter på et problem, bør du umiddelbart varsle FotballTravel.no om dette via nødnummeret og deretter bekrefte dette skriftlig (per e-post eller brev) til FotballTravel.no. Denne meldingen skal gi FotballTravel.no en mulighet til å løse problemet, hvis det er mulig, med det samme og på stedet.
8.2 Klager som oppstår under reisen og som ikke umiddelbart (beviselig) er rapportert i overensstemmelse med paragraf 9.1, vil ikke bli tatt opp til behandling etter hjemkomsten. Hvis klagen din under reisen (som har blitt betimelig rapportert) ikke løses på en tilfredsstillende måte, må du innen 30 dager etter hjemkomst varsle om dette på e-post ([email protected]) eller skriftlig til FotballTravel.no. Hvis du ikke gjør dette vil ikke klagen tas opp til behandling, og dermed bortfaller også dine eventuelle rettigheter. Hvis du sender inn klagen på riktig måte, vil FotballTravel.no svare på klagen innen en tidsramme på maksimalt 10 virkedager. Dette skjer per e-post eller brev.
Paragraf 9: Tvister
Nederlandsk lov gjelder for eventuelle tvister som kan oppstå mellom deg og FotballTravel.no. Tvister kan kun føres for den nederlandske domstolen. Hvis du ikke bor i Holland, kan du også føre tvisten for en utenlandsk domstol. I tillegg kan du også bruke tvistemålsreglene fra Thuiswinkelorganisatie. For mer informasjon om disse vilkårene henvises det til Thuiswinkel.org. Alle krav forfaller ett år etter at reisen er avsluttet, eller ett år etter den opprinnelige avreisedatoen hvis turen ikke fant sted. Hva gjør vi med personopplysninger (personvernerklæring)
For at du skal kunne inngå en avtale med oss på FotballTravel.no må vi innhente følgende opplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-postadresse
Vi registrerer personopplysninger i den hensikt å kunne levere varen/tjenesten til deg. Personopplysninger registreres hos FotballTravel.no og oppbevares i fem år, hvoretter opplysningene vil bli slettet. Ved innhenting av personopplysninger gjennom nettstedet vårt, sikrer vi at det alltid skjer med ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som innhentes og hvorfor.
Direktøren for FotballTravel.no har adgang til de opplysningene som registreres om deg. Den dataansvarlige på FotballTravel.no er Reinier Linthorst Homan Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert. Vi sender ikke kundeopplysninger kryptert. Opplysninger som er avgitt til FotballTravel.no overføres eller selges på ingen måte videre til tredjeparter, og vi registrerer ingen sensitive personlige opplysninger. Som registrert hos FotballTravel.no du alltid rett til å komme med innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du i henhold til Persondataloven, og henvendelser i forbindelse med denne rettes til FotballTravel.no på e-post til [email protected]vel.no. Informasjonskapsler På FotballTravel.no brukes det informasjonskapsler («cookies») for å optimalisere nettstedet og funksjonaliteten på det, slik at besøket ditt skal bli så komfortabelt som mulig. Du kan til enhver tid slette informasjonskapsler fra datamaskinen din; hvordan du gjør dette avhenger av hvilken nettleser du bruker. Loggstatistikk
Vi bruker en loggstatistikk på FotballTravel.no. Dette er et statistisk system som innhenter informasjon som kan gi oss et statistisk bilde av hvor mange besøkende vi har, hvor de kommer fra og hvor på nettstedet de forlater oss m.m. Loggstatistikken brukes kun for det formål å optimalisere FotballTravel.no.
Paragraf 10: Kansellering
Du kan be om en kansellering av bestillingen din via e-post. Vi kan avbryte reisen din - vi refunderer imidlertid ikke deler av det som allerede er booket og ikke refunderes. Videre belaster vi 10% avbestillingsgebyr på det totale beløpet av bestillingen. Dette er å dekke tid og krefter brukt på kansellering av bestillingen.
Hvis du har en avbestillings-/reiseforsikring, kan du alltid kontakte forsikringsselskapet for å be om refusjon.
Paragraf 11: Feil i reisendes personlige opplysninger
Navn, tittel og fødselsdato som du har fylt ut under din bestilling, må samsvare med ID/passet du vil bruke mens du reiser. Hvis du har gjort en feil, vennligst kontakt oss så snart som mulig, for vi må kontakte flyselskapet, hotellet og noen ganger matchbillett leverandøren for å gjøre endringene. For denne tjenesten tar vi et gebyr på €30 og eventuelle tilleggskostnader (vanligvis bare belastet av flyselskapet).
Paragraf 12: Rabattkoder/Gavekoder/Kuponger
Du kan utløse rabattkoder, gavekort eller kuponger på slutten av bestillingsprosessen i «rabattkode»-feltet. Kun én kode kan utnyttes per bestilling. Det er ikke mulig å kombinere flere koder på samme bestilling.
Paragraf 13: Fleksible vilkår angående Covid-19
Alle våre turer er dekket gjennom SGR (finansiell beskyttelse for personer som har kjøpt feriepakker). I tillegg tilbyr vi også en pengene-tilbake garanti for turer der kampen har blitt kansellert eller spilles bak lukkede dører, og i de tilfeller der landet har stengt grensene sine. Hvis noen av disse forholdene gjelder deg, vil vi kansellere turen din og sende pengene tilbake innen 30 dager.
Pengene-tilbake garantien på reiser gjelder ikke:
Hvis lokale, restriktive pålegg gjelder eller blir introdusert, slik som påbud av munnbind, portforbud eller nedstengning av, for eksempel utelivsbransjen i så lang tid at utførelsen av reisen ikke er umulig.
Pengene-tilbake garantien gjelder ikke for kamper der datoen har blitt flyttet, men kun hvis kampen er kansellert eller spilles bak lukkede dører.
Personen som bestiller (på hans/hennes eget initiativ) ønsker å kansellere. Våre vanlige vilkår og betingelser er gjeldende ved dette tilfellet (Paragraf 10)
Pengene-tilbake garantien gjelder ikke hvis reisen er kansellert fordi (en av de reisende fra) reisefølget ikke kan/vil delta (helt eller delvis) på den bestilte reisen på grunn av et COVID-19 relatert grunnlag som kan påføre personlig risiko for de reisende.
Pengene-tilbake garantien er ikke gyldig hvis kampen fortsatt er planlagt med publikum, og at landet der kampen spilles er trygt å reise til. Hvis landet du reiser fra har reiserestriksjoner mot landet kampen spilles i, er det ditt ansvar å bruke reiseforsikringen din. Av denne grunn, er det sterkt anbefalt å kjøpe en reiseforsikring som dekker et bredt omfang.
Hvis det er et krav på reisekarantene, er det ditt ansvar å sørge for at antall dager av reisen din dekker dette. Hvis du går glipp av en kamp på grunn av reisekarantene, vil ikke dette bli dekket under garantien.
Den som bestiller er til enhver tid ansvarlig for å informere seg om alle nåværende COVID-19 krav som blir gitt av både landet man reiser fra og landet man skal oppholde seg i. Du må ha riktige reisedokumenter og følge alle krav som innføres av begge landene. Hold alltid utkikk på hjemmesidene til de lokale myndighetene for nåværende status. Hvis den reisende ikke har riktige reisedokumenter og/eller ikke møter kravene som landet man reiser fra eller ankommer har stilt, vil den reisende være ansvarlig for alle utgifter som oppstår deretter. I slike tilfeller, har den reisende ikke krav på noen tilbakebetaling av kjøpesummen.