Pakke
Har dere noen rest-tilbud?
Våre rest-tilbud har ofte høy etterspørsel. Vennligst kontakt oss via e-post med detaljer om kampen du vil se, så vi kan informere om det beste tilbudet for deg. Et godt alternativ til å vente på rest-tilbud er å bestille Ukens Kamp, som du finner på nettsiden vår.
Hvorfor varierer prisene så mye på nettsiden deres?
Dette er hovedsakelig på grunn av endring i flykostnader fra flyselskapene vi bruker. Prisene øker ofte etter hvert som datoen for avreise nærmer seg, så det er lurt å bestille så tidlig som mulig for å få den beste prisen.
Hva er ekskludert i pakkeprisen min?
Reiseforsikring, transport og utgifter utenom selve fotballturen er ikke inkludert. Reiseforsikring kan bestilles i trinn 6 i bestillingsprosedyren. Informasjon om turen fra flyplassen med offentlig transport er inkludert i reisedokumentene. I de fleste tilfeller kan vi ordne privat transport fra flyplassen til hotellet. Kontakt oss (med booking nummer) for mer informasjon om dette.
Kan jeg forlenge turen min?
Ja. Våre fotballturer er fullstendig tilpassbare og kan forlenges, men ikke forkortes. Du kan bruke kalenderen til å finne dine foretrukne datoer. Pris for ekstra netter er vist i trinn 3, men du kan ikke reise senere eller reise tilbake tidligere enn våre datoer som er valgt i tilfelle eventuelle endringer i løpet av planlagt reise.
Er transport inkludert?
Turen din inkluderer ikke transport. Transport tilbake fra flyplassen til hotellet er allerede tilgjengelig for deg i bestillingsprosessen om du ønsker å legge dette til i pakken din. Når du reserverer denne tjenesten vil du motta en tilpasset reiserute i reisedokumentene dine. Du finner også informasjon om hvordan du skal komme deg fra flyplassen til hotellet og fra hotellet til stadion hvis du vil reise med offentlig transport. Det er imidlertid også mulig å bestille transport i pakken din til de fleste destinasjoner.
Er det mulig å ta en dagstur?
Dessverre tillater ikke start og slutt av kampen å reise tilbake samme dag. Derfor er et opphold på minimum 1 natt påkrevd.
Hvorfor går turer til spansk og italiensk liga alltid over 3 dager?
De spanske ligakampene blir alltid spilt på lørdager eller søndager. Det er vanligvis avspark kl.18:00 og kl.22:00, og henholdsvis aldri før. Den eksakte kampdagen og starttid blir kunngjort 7 dager før kampen. Våre turer er justert tilsvarende, slik at du ikke trenger å tenke på dette.
Er alle turpakker fortsatt tilgjengelig?
Alle turbestillinger gjort på nettet er garantert å være tilgjengelig. Dermed er du sikret plass på flyet, hotellet og reservasjon til sitteplass på stadion.
Betaling
Hvilke ekstraavgifter må jeg påregne?
Det er ikke nødvendig å betale noe ekstra. De viste prisene inkluderer alltid alle tilleggsavgifter, skatter og reservasjonsgebyr. Vi tror på at priser skal være så enkle som mulig. Prisen som vises er alltid basert på en standard flytid, hotell og kampbillett som vil bli tydelig angitt. For de fleste pakkene kan du gjøre flere oppgraderinger ettersom de nye tilleggstilbudene blir vist.
Er moms inkludert i prisene?
Ja, alle prisene inkluderer moms
Hvordan kan jeg betale for turen?
I trinn 6 av bestillingsprosedyren din kan du velge din foretrukne betalingsmetode.
Er det sikkert å betale online med FotballTravel.no?
Betalingsprosessen til FotballTravel er sikret med VeriSign SSL (Secure Socket Layer) og SET (Sikker Elektronisk Transaksjon) og foregår på en sikker server. Denne sikre forbindelsen er identifisert med en hengelås i adressefeltet i nettleseren din. Betalings-og banktjenesteinformasjon lagres ikke. Betaling med kredittkort blir gjort via en sikker forbindelse til vårt sikre online-banksystem ledet av vår finansielle tjenesteyter DOCDATA Internet Payments, som håndterer betalingen på vegne av FotballTravel.
Hvorfor skal jeg betale med kortet mitt?
Tilgjengeligheten til ulike turarrangementer kan endre seg. Derfor bestiller vi umiddelbart etter å ha mottatt betalingen din fly, hotell og kampbillett, alt i ditt navn. Vi vil derfor be deg om en direkte betaling for å garantere reservasjonen din.
Bestilling
Er det mulig for dere å sende meg en brosjyre?
Dessverre er det ikke mulig for oss å videresende en brosjyre til deg via post. Hele vårt utvalg av produkter, priser og tilgjengelighet vises tydelig på nettsiden vår. På denne måten er det mulig for oss å holde indirekte kostnader så lave som mulig og i sin tur får du den billigste fotballturen som overhodet mulig.
Hva hvis jeg bare ønsker å kjøpe kampbillett?
Dessverre tilbyr ikke vår samarbeidspartner salg av kun billetter. Du kan prøve å lete etter det selv på Internett, men dette er ikke noe som vi vil anbefale på grunn av det høye volumet av uoffisielle billetter som er i omløp.
Turen er en gave. Hvilken adresse skal jeg bruke?
Vennligst fyll ut adressen til den personen som betaler for turen. All kommunikasjon (samt bekreftelser) vil bli sendt til den e-postadressen som ble brukt til bestillingen.
Kan jeg ringe inn bestillingen på kontoret deres?
Vi er utelukkende en internettbasert reiseoperatør, og dessverre er ikke vårt kontor utstyrt for denne tjenesten. Vi ber om at du vennligst bestiller turen din på nettet. Ta gjerne kontakt med oss hvis du får problemer under bestillingen. Vi hjelper deg gjerne.
Hva bruker dere min personlige informasjon til?
Vi bruker informasjonen utelukkende til vårt personlige bruk, og deler den ikke med en tredjepart. Les våre retningslinjer for Personvern. Navnet ditt vil selvsagt bli gitt til de ulike leverandørene, men opplysningene dine brukes kun for kontakt vedrørende bestillingen din.
Når vil jeg motta kampbillettene mine?
Med tanke på dine reisedokumenter, vil disse bli videresendt til deg i PDF format ca 7 dager før avreise. I disse dokumentene vil du finne dine elektroniske flybilletter, hotellkupong og en transportkupong (Om du bestilte sistnevnte). Kampbillettene vil bli levert med bud til hotellet, underskrevet og oppbevart på et sikkert sted av hotellpersonalet for henting i resepsjonen. Dette vil skje en dag før kampen, senest kl. 20:00 for kamper som går i helgene og senest kl.13:00 for ukedagkamper. Dessverre er det ikke mulig å få billettene levert til din hjemmeadresse. Bakgrunnen for denne politikken er at billettene ofte blir sendt ut fra klubben i svært kort tid før avreise, og noen ganger er det ikke nok tid til å få dem trygt levert til deg. Dette er den sikreste leveringsmåten gjennom mange år med god erfaring.
Flere og flere klubber bytter nå til elektroniske billetter (e-tickets). Derfor kan det hende du mottar dine billetter via e-post.
Flere og flere klubber bytter nå til elektroniske billetter (e-tickets). Derfor kan det hende du mottar dine billetter via e-post.
Hva skjer etter at jeg har bestilt?
Umiddelbart (innen noen minutter) etter at du har bestilt, vil du motta en bekreftelse på bestillingen/betaling via e-post. Denne bekreftelsen viser også alle flyvninger, hoteller og ekstratjenester som er lagt til bestillingen din. Innen 7 dager før avreise vil du motta reisedokumentene via e-post. Disse vil inneholde informasjon om for eksempel:
- Bekreftelse på informasjon om innsjekking på flyplassen. Disse er e-billetter utstedt av flyselskapet. Du vil ikke motta billetter i posten. Alle billetter står i ditt navn og må samsvare med navnet i passet ditt eller nasjonale ID-kortdetaljer. I tillegg finner du bestillingsreferansenummeret som er viktig å ta vare på.
- Bekreftelse på hotell. Du vil motta en bestillingsreferanse og kupong. Du kan også sjekke inn på hotellet ved å vise passet ditt (om nødvendig kan du også vise kupongen).
- Bekreftelse på kampbillettene dine. Bekreftelse på bestilling av kampbillettene følger med dokumentene. Kampbillettene vil bli sendt til hotellet ditt med bud før kampen. Dette er 100% sikkert. Alle kuponger for turen til stadion vil bli levert sammen med kampbillettene dine. Transporten din og andre ekstra reservasjoner blir separat bekreftet i reisedokumentene.
- Nødnumre som du kan bruke for å nå oss i løpet av turen. Skulle det forekomme at du har et viktig spørsmål til oss mens du er borte, har vi to nødnumre til din disposisjon der vi kan nås 24 timer i døgnet.
- Beskrivelse av ruten fra flyplassen til hotellet/hotellet til stadion. Med passet og reisedokumentene dine trygt i lommen, er du nå klar til å legge ut på den spennende turen din!
Kampbilletter
Hvor skal jeg sitte på stadion?
Nettsiden vår er basert på standard kampbilletter, men oppgraderinger er mulig. Se hvilke oppgraderinger som er tilgjengelig med sitteplasser forklart i trinn 2 på bestillingen.
Kan jeg få kampbillettene levert til meg i England?
Dessverre er det ikke mulig å få billettene levert til deg i England. Årsaken til dette er at billettene ofte blir sendt ut i svært kort tid før avreise og det er noen ganger ikke nok tid til å få dem levert til deg i tide. Derfor vil du motta billettene på hotellet. Billettene blir levert av bud og hotellet signerer for deg, deretter vil de bli sikkert oppbevart av personalet for henting i resepsjonen på ankomstdagen eller kampdagen. Dette er en meget sikker leveringsmetode.
Kan vi sitte sammen på stadion?
Fotballkampen er selvfølgelig høydepunktet på din reise, men vi forstår også at du og dine medreisende ikke bare vil nyte kampen, men også ønsker å kunne sitte sammen! Derfor tilbyr vi en unik garanti for sitteplasser sammen. Dermed er dere sikret at dere alltid vil få opptil tre seter sammen på stadion.
Les mer om vår 100% sitteplassgaranti
Les mer om vår 100% sitteplassgaranti
Når starter kampen?
Den nøyaktige starttiden er i de fleste tilfeller ennå ikke er kjent og blir offisielt bekreftet 7 dager før avreise. Våre turer er skreddersydd slik at flyet alltid er knyttet opp mot kampen. Dessuten er du beskyttet med vår MatchProtect-garanti, som garanterer at kampen i ethvert tilfelle passer med din reiserute.
Kan kampdatoen endres?
Hvis ligaen endres og faller utenfor din reiserute, kan vi justere reisedatoene dine for å sikre at du får sett kampen. Les mer i vår MatchProtect-garanti.
Flyreisen
Sender dere papirbilletter i posten?
Nei, alle flyselskapene som vi samarbeider med sender kun ut elektroniske billetter. Du vil motta referansenummer og alle detaljene som du trenger for å sjekke inn. Dette er alt du trenger for å gå ombord på flyet.
Hva er navnet på flyselskapet?
Du vil motta navnet på flyselskapet sammen med bestillingsbekreftelsen via e-post etter at bestillingen din er fullført.
Hvorfor blir jeg belastet med et flytursupplement?
Ferieprisene som er oppgitt på denne nettsiden inkluderer flyreiser som ofte ikke har et supplement. Flytursupplementet som er vist gjenspeiler den ekstra kostnaden av å fly fra visse flyplasser, eller på bestemte dager i uken. Nettsiden vil legge til eller trekke fra riktig flytursupplement fra prisen av turen din.
Hotell
Kan jeg selv velge romtype?
I trinn 1 av bestillingen er det mulig å spesifisere hvilken type rom du ønsker. Du kan vanligvis velge mellom et tomannsrom (to enkeltsenger), et dobbeltrom (en dobbeltseng), et tremannsrom eller et enkeltrom. Vi kan garantere deg at romtypen du velger er ledig. Informasjon om hvilket type rom som er bestilt finner du i reisedokumentene dine.
Hvilket hotell skal jeg bo på?
For de fleste av pakketurene våre kan du velge ditt eget hotell i trinn 2 på bestillingen din. For andre pakker vil du bli tildelt et 3- eller 4- stjerners hotell som ligger sentralt plassert. Opplysninger om hotellet finner du i reisedokumentene dine. Hvis du har en preferanse for hvilket hotell du vil bo på, kan du nevne dette i avsnittet for andre forespørsler på bestilling, men vi kan ikke garantere at forespørsler alltid lar seg gjøre.
Er frokost inkludert i oppholdet?
Som standard inkluderer våre priser frokost. Likevel vil mange av hotellene vi tilbyr inkludere frokost uten ekstrakostnad, hvis dette er tilfellet vil vi selvfølgelig inkludere det i pakken din. Vennligst sjekk reisedokumentene dine for bekreftelse angående dette.
Reisedokumenter
Når vil jeg motta reisedokumentene?
Du vil motta reisepapirene dine 7 virkedager etter å ha betalt hele reisen. Dette betyr at dersom du betalte i to innskudd, vil du motta reisedokumentene 7 virkedager etter at andre halvdel er betalt. Reisepapirene dine inkluderer alle relevante reisekuponger.
Hvilken informasjon inneholder reisedokumentene?
Vi gir deg en omfattende oversikt over din bestilling inkludert informasjon om flyvninger, hotell, kampbilletter og reiseruten fra flyplassen. Du er selvfølgelig velkommen til å ta kontakt med oss om noe i dokumentene synes uklart.
Endringer
Kan kampdatoen endres?
Hvis ligaen endres og faller utenfor reiseruten din, kan vi justere reisedatoene dine for å sikre at du får sett kampen. Les mer i vår MatchProtect-garanti..
Jeg ønsker å endre navnet på en eller flere av de reisende. Er dette mulig?
Det er mulig med forbehold om et administrasjonsgebyr på kr. 191,- per person, per endring, pluss eventuelle gebyrer fra flyselskapet. Vennligst videresend din endringsforespørsel til oss skriftlig via e-post. Vi vil da få oppgitt prisen for endringene og gi deg råd. Vennligst merk at som standard blir det billigere for deg jo tidligere du opplyser oss om dette. Full betaling for endringsgebyrer må betales før endringen kan gjøres på bestillingen din.
Jeg har allerede bestilt, men nå ønsker jeg å oppgradere kampbillettene mine. Er dette mulig?
Du kan kontakte oss via e-post og opplyse om hvilken kategori du ønsker å oppgradere billettene dine til. Hvis tilgjengelig, vil vi sende deg et tilbud for den nye kategorien til billettene samt eventuelle ekstraomkostninger.
Hva skjer hvis kampen min blir påvirket av Covid-19?
Du kan lese hvordan vi behandler situasjonen her.